Veel gestelde vragen bedrijven

Hieronder vindt u een overzicht van vragen die specifiek voor bedrijven is opgesteld. Indien u een e-rijder bent en vragen heeft over elektrisch rijden, dan kunt u informatie vinden op de e-rijders pagina van de Allego website.  Bent u een gemeente of andere overheidspartij en geinteresseerd in publiek laden, bezoekt u dan de pagina Overheid op de website van Allego. Algemene informatie over Allego en de laatste ontwikkelingen vindt u op onze homepage.

Organisatie

In welke landen is Allego actief?

Momenteel is Allego actief in België, Nederland en Duitsland. In deze landen heeft Allego ook lokale kantoren met lokale vertegenwoordiging.

Wat is de positie van Allego op de markt?

Allego is een zogenaamde ‘Charge Point Operator’ (CPO) en richt zich vanuit die rol op dit moment uitsluitend op de realisatie en exploitatie van laadinfrastructuur. Allego heeft alleen zakelijke contracten met overheden of bedrijven. Allego verleent geen diensten aan e-rijders. Dat gebeurt over het algemeen door zogenaamde Mobility Service Providers.

Financieel

Wat betekent exploitatie door Allego?

Afhankelijk van uw locatie en het gebruik van de laadinfrastructuur, kan Allego investeren in de laadinfrastructuur voor uw bedrijf. Allego verzorgt een passende laadoplossingen en brengt voor de laadsessies een laadtarief in rekening. De inkomsten voor het laden zijn voor Allego. Uw voordeel is dat u niet wordt geconfronteerd met extra of hoge investeringen in laadinfrastructuur.

Kan ik geld verdienen met laden?

Als u uw laadinfrastructuur openstelt voor derden en laadsessies in rekening brengt tegen een bepaald tarief, dan zijn de inkomsten voor het laden voor u. U kunt er voor kiezen dat uw eigen medewerkers gratis laden, maar dat bezoekers betalen voor een laadsessie. Natuurlijk kunt u het laden voor uw bezoekers ook gratis ter beschikking stellen.

Mag iedereen bij mij laden?

In principe kan iedere elektrische auto laden op onze laadpalen. Afhankelijk van de plaatsing van de laadpaal en het vereffenmodel kunt u ervoor kiezen wie er wel en wie er niet hoeft af te rekenen voor de laadsessie.

Installatie en aansluiting

Welke laadpaal is geschikt voor mijn locatie?

Dit verschilt per situatie. Afhankelijk van het aantal auto’s dat komt opladen, de locatie en uw wensen geven wij u hiervoor een passend advies.

Wat voor aansluiting heb ik nodig

Dit verschilt per situatie. Afhankelijk van het soort oplaadpaal, het aantal auto’s dat komt opladen en uw wensen geven wij u hiervoor een passend advies. Na een kennismakingsgesprek bekijken we uw situatie samen met een installateur, waarna we u informeren welke aansluitingsgrootte u nodig heeft.

Wanneer belt de installateur voor de inspectie?

Afhankelijk van uw locatie en situatie neemt een installatiepartner van Allego contact met u op om een inspectie te doen. dat kan een fysieke, maar soms ook een telefonische inspectie zijn.

Is het mogelijk dat ik zelf de installateur op bel?

We werken samen met verschillende installatiepartners verdeeld over regio’s in Nederland. Wanneer u in contact wil komen met de installateur dan kunt u dat doorgeven aan ons, wij zorgen ervoor dat de juiste installateur zo snel mogelijk contact opneemt.

Wanneer wordt mijn installatie uitgevoerd?

De installatie wordt door de installateur ingepland nadat de getekende offerte is teruggestuurd naar Allego. Vervolgens neemt de installateur contact met u op om een installatiedatum af te spreken.

Moet mijn installatie gekeurd worden?

Elke elektrische installatie moet door een erkend controle organisme gekeurd worden volgens de AREI normen, eender wanneer ze in gebruik werd genomen, bij elke wijziging, verzwaring of uitbreiding. Uw installateur of wij kunnen u adviseren naar een geschikte organisatie.

Onderhoud en storingen

Hoe vaak wordt mijn laadpaal onderhouden?

Allego voert één maal per jaar standaard en preventief onderhoudswerkzaamheden uit. Eventueel aanvullende afspraken worden contractueel vastgelegd. Storingen worden vanzelfsprekend direct en binnen de contractuele termijnen verholpen.

Wat moet ik doen als mijn laadpaal een storing heeft?

Wat erg dat er een storing is. U kunt het storingsnummer bellen dat op de laadpaal is aangegeven. In het storingscentrum zitten deskundigen die u direct en professioneel kunnen helpen. Ons storingsnummer is 0800 – 78192

Maurice Brunnenkreef

Maurice Brunnenkreef

Sales support
Natasja Preijer

Natasja Preijer

Sales support