Welke auto

Op deze pagina vindt u informatie over de verschillende beschikbare elektrische wagens.

Opel Ampera

De Opel Ampera rijdt, zonder de accu tussentijds op te laden, zo’n 40 tot 80 kilometer, afhankelijk van de omstandigheden en het rijgedrag. Maar ook bij grotere afstanden blijft de Opel Ampera gewoon elektrisch verder rijden. De elektromotor wordt namelijk gevoed door een range extender (=motor generator), waardoor de actieradius wordt vergroot naar ruim 500 kilometer.
De Ampera heeft een gemiddelde CO 2 -uitstoot van 27 gram. Bovendien voldeed de Ampera in 2014 ruimschoots aan de norm voor vrijstelling van BPM en wegenbelasting.

Type laden Laadtijd*
1 fase 16 Ampère (3,7kW) 4 uur 20 minuten
Stopcontact 7 uur
Snelladen nog niet mogelijk

*De laadtijd is gebaseerd op een volledig lege accu. De laadsnelheid is afhankelijk van gekozen opties op je auto en het type laadoplossing.

Mitshubishi Outlander PHEV

De Mitsubishi Outlander Plug-in-Hybride EV (PHEV) heeft een verbrandingsmotor maar ook een sterke accu. De Outlander kan volledig elektrisch een afstand rijden van meer dan 60 kilometer. Voor de meeste mensen is dat voldoende om woon-werkverkeer dus volledig elektrisch af te leggen.

De Outlander PHEV is standaard uitgerust met de mogelijkheid tot snelladen. Het stoot minder dan 49 gram CO2 uit.

De auto biedt plaats aan 5 personen, heeft e een gecombineerde actieradius van bijna 900 kilometer, vierwielaandrijving en mag 1.500 kg trekken. De voeding van de elektromotoren komt uit een 300V Lithium-ion accupakket met een capaciteit van 12kWh. Met de standaard laadkabel kan dit pakket in ongeveer 6 uur worden opgeladen. Daarnaast beschikt de auto over een 2.0 liter benzinemotor die, gekoppeld aan een 70kW generator, beide elektromotoren van stroom kan voorzien.

Laden
Er zijn verschillende manieren om het Lithium-Ion accupakket van de Outlander PHEV te laden. Met een ‘gewone’ Schuko stekker. Dit snoer zit standaard bij de auto. Door middel van de CCID box die opzit, wordt de maximale laadstroom afgeregeld tot maximaal 10 Ampère. Uiteraard is deze beperking om overbelasting van het stopcontact tegen te gaan. Op deze wijze laadt de batterij in ongeveer 6 uur op.

Alle details over de Outlander Plug-in-Hybride EV op een rij:

  • Gecombineerde CO2 emissie: 44 gram
  • Actieradius elektrisch: circa 60 km<
  • Gecombineerde actieradius elektrisch en benzine: circa 897 km
  • Gemiddeld gecombineerd brandstofverbruik: ongeveer 67 km per liter (indicatie JC08 homologatiewaarde, EU waarde nog niet definitief vastgesteld)
  • Maximum snelheid elektrisch: 120~125 km per uur
  • Topsnelheid met brandstofmotor erbij: elektronisch gelimiteerd op 170 km per uur
  • Leeg gewicht: (±) 1.800 kg
  • Trekgewicht: 1.500 kg (geremd)
Type laden Laadtijd* 
1 fase 16 Ampère (3,7kW) 3 uur 15 minuten
Stopcontact 5 uur 13 minuten
DC snelladen (CHAdeMO) 11 min

*De laadtijd is gebaseerd op een volledig lege accu. De laadsnelheid is afhankelijk van gekozen opties op je auto en het type laadoplossing.

Audi A3 e-tron

De A3 Sportback e-tron is geschikt voor de leaserijder met een gezin. In de vijfdeurs Audi A3 Sportback e-tron werkt een 1.4 TFSI met een vermogen van 110 kW/150 pk samen met een elektromotor die in de behuizing van de zestraps S tronic-transmissie is geïntegreerd.

Het vermogen van de elektromotor is 75 kW/102 pk. De sprint van 0-100 km duurt 7,6 s en de topsnelheid bedraagt 222 km/h. Als alleen de elektromotor wordt gebruikt (fluisterstil en lokaal emissievrij), wordt de topsnelheid automatisch afgeregeld op 130 km/h.

De details:

  • Innovatieve plug-in hybride: hoge prestaties, minimaal verbruik
  • beproefde hybride technologie bij de A1 en in de Le Mans series
Type laden Laadtijd*
1 fase 16 Ampère (3,7kW) 2 uur 20 minuten
Stopcontact 3 uur 45 minuten
Snelladen nog niet mogelijk

*De laadtijd is gebaseerd op een volledig lege accu. De laadsnelheid is afhankelijk van gekozen opties op je auto en het type laadoplossing.

Volvo V60 PHEV

De Volvo V60 is uitgerust met een 2,4L 5-cilinder turbo-diesel-motor (158 kW/215 pk bij 4.000 tpm), een elektrische motor van 70 pk voor de aandrijving op de achterwielen aandrijft en accupakket met lithium-ion batterijen van 11,3kW. Een 6 traps-automaat zorgt voor de vierwielaandrijving. Als de accu’s leeg zijn, fungeert de dieselmotor als generator.

De accu kan ook worden opgeladen door middel van een normale 220V aansluiting. De oplaadtijd is dan 5 uur. Als u de beschikking heeft over een krachtstroomaansluiting (CEE 32Amp) gaat het opladen in 2 uur. Met een volle accu en een volle tank zou de Volvo V60 Hybrid volgens de fabrieksopgave een actieradius hebben van ongenveer 1400 km.

Prestaties Volvo V60 Plug-In Hybrid:

  • gecombineerd vermogen: 208 kW(283 pk)
  • topsnelheid : 230 km/u (130 km/u in de electric mode)
  • acceleratie 0-100km/u : 6,1 sec (in de electric mode: 15 sec)
  • gemiddeld verbruik (fabrieksopgave) : 1,8 liter/100km
  • CO2-uitstoot : 48 g/km
Type laden Laadtijd* 
1 fase 16 Ampère (3,7kW) 3 uur 15 minuten
Stopcontact 5 uur 13 minuten
Snelladen nog niet mogelijk

*De laadtijd is gebaseerd op een volledig lege accu. De laadsnelheid is afhankelijk van gekozen opties op je auto en het type laadoplossing.

Tesla Model S

De Tesla Model S is een volledige elektrisch aangedreven auto. Standaard krijgt de Model S een accu mee met een capaciteit van 40 kWh en een 355 pk en 440 Nm sterke elektromotor. Zo kan de Tesla 250 kilometer ver komen. De Tesla is 2.100 kg zwaar, kan in 5,9 seconden van nul naar honderd en kan een top bereiken van 200 km per uur.

Optioneel zijn er accupakketten van 60 en 85 kWh die goed zijn voor actieradii van respectievelijk 375 en 500 km. En naast de standaard motor is er ook een krachtiger variant. Deze zit in de Model S Performance en is goed voor 416 pk en 600 Nm.

Laadcapaciteit Laadsnelheid
3,7kW (1x16A) 18,3 km/uur
11kW (3x16A) 55 km/uur*
22kW (3x32A) 110 km/uur*

*Hierbij is uitgegaan van een laadcapaciteit van de auto van 11 kW dan wel 22 kW

Tesla Roadster

De Tesla Roadster is een volledig elektrisch aangedreven auto. De Tesla Roadster is uitgerust met een elektromotor achterin de auto. Deze heeft een vermogen van 215 kW en een maximum koppel van 370 Nm – een speciale sportvariant van de roadster heeft zelfs een maximum koppel van 400 Nm.

De gewone uitvoering accelereert binnen 3,7 seconden van 0 naar 100-km/u – een acceleratiewaarde die tot nu toe alleen door een elektromotor kan worden gehaald, aangezien alleen hierbij vanaf de start het volledige koppel ter beschikking staat. Om daarentegen de actieradius te verhogen en om het versnellingsmechanisme en de accu te sparen, werd de snelheid van de Tesla Roadster elektronisch begrensd op 201 km/u.

Zeer belangrijk voor deze elektrische auto is de actieradius en de laadtijd. Bij normaal gebruik kan de Roadster Sport zeker 350 kilometer rijden. De laadtijd is afhankelijk van de stroomaansluiting: de zwaarste stroomaansluiting laadt in drie uur, een 32-voltaansluiting in zes uur en een normaal stopcontact in twaalf uur. Maar dat is wel van volledig lege naar volledig volle accu’s.

Laadcapaciteit Laadsnelheid
3,7kW (1x16A) 18,3 km/uur
11kW (3x16A) 55 km/uur*
22kW (3x32A) 110 km/uur*

*Hierbij is uitgegaan van een laadcapaciteit van de auto van 11 kW dan wel 22 kW

BMW i3

Zowel de aandrijflijn en de elektromotor (125 kW (170 pk) vermogen en 250 Nm trekkracht) als de lithium-ion-accu (22 kWh, waarvan 18,8 kWh effectief bruikbaar) en de voertuigarchitectuur van de BMW i3 zijn in eigen huis ontwikkeld.

Bij de productie wordt zo’n 50 procent minder energie en 70 procent minder water verbruikt dan gemiddeld bij de andere BMW modellen. De fabriek in Leipzig betrekt zijn elektriciteit geheel van windenergie. Voor de productie van het CFRP (carbon-fibre reinforced plastic) voor de Life & Drive-bodyconstructie in het Amerikaanse Moses Lake wordt gebruikgemaakt van met waterkracht opgewekte elektriciteit.

Type laden * Laadtijd*
1 fase 16 Ampère (3,7kW) 6 uur
1 fase 32 Ampère (7,4 kW) 3 uur
Stopcontact 9 uur 30 minuten
DC snelladen (Combo) 30 minuten

*De laadtijd is gebaseerd op een volledig lege accu. De laadsnelheid is afhankelijk van gekozen opties op je auto en het type laadoplossing.

Toyota Prius PHEV

De Prius Plug-in Hybrid beschikt over een benzinemotor en een elektromotor. Hiermee kan de accu van de Prius Plug-in opgeladen worden tot 25 kilometer, die volledig elektrisch afgelegd kan worden. Als het nodig is, neemt de benzinemotor het weer over. En als u langere afstanden aflegt, blijft het brandstofverbruik van de hybride benzinemotor beperkt. Een handige stadsauto dus.

De Prius Plug-in Hybrid stoot in de EV-modus geen schadelijk stoffen uit. Daarnaast is de Prius Plug-in Hybrid in de EV-modus bijna volledig geluidloos.

Type laden Laadtijd* 
1 fase 10 Ampère (2,3kW) 4 uur 20 minuten
Stopcontact 7 uur
Snelladen nog niet mogelijk

*De laadtijd is gebaseerd op een volledig lege accu. De laadsnelheid is afhankelijk van gekozen opties op je auto en het type laadoplossing.

Nissan Leaf

De Leaf wordt aangedreven door een 80 kW/109 pk sterke elektromotor. Volgens Nissan zou u op een volle accu 175 kilometer ver moeten kunnen komen. In de praktijk kan eerder 100 kilometer dan 175 kilometer gereden worden. Door gecombineerd gebruik, en af en toe toch even gebruik te maken van de enorme accelleratie van de Leaf gaat de accu sneller leeg dan je lief is.

In 12 uur wordt de accu weer volledig worden opgeladen bij een oplaadpunt. In 2013 werd de Leaf verder verbeterd. Naast enkele cosmetische wijzigingen werd de reikwijdte vergroot naar 200 km en kreeg de bagageruimte 40 liter meer inhoud.

De Nissan Leaf is geschikt om op maximaal 1-fase, 32 Ampère te laden. Voor de meeste thuislocaties is een 1-fase, 16 Ampère laadpunt de beste oplossing. Bij dit laadpunt hoeft u zeker niet de netaansluiting te verzwaren, wat vaak wel het geval is bij een laadpunt van 32 Ampère.

Type laden Laadtijd*
1 fase 16 Ampère (3,7kW) 6 uur 30 minuten
1 fase 32 Ampère (6,6 kW) 3 uur 30 minuten
Stopcontact 10 uur 30 minuten
DC snelladen (CHAdeMO) 30 minuten

*De laadtijd is gebaseerd op een volledig lege accu. De laadsnelheid is afhankelijk van gekozen opties op je auto en het type laadoplossing.

Citroën C-Zero

De Citroën C-Zero wordt aangedreven door een elektromotor met een vermogen van 49 kW (67 pk ECE). Deze wordt door een lithium-ion-batterij met een capaciteit van 16 kWh van stroom voorzien. De batterij levert voldoende stroom voor de elektromotor, de airconditioning en de verwarming.

De elektrische C-Zero heeft een topsnelheid van 130 km/h en een actieradius van maximaal 150 km: ruim voldoende voor de dagelijkse ritten. Daarnaast maakt de Citroën C-Zero gebruik van bewegingsenergie. Tijdens het vaart minderen werkt de elektromotor als een generator. Hij zet de bewegingsenergie van de auto om in elektrische energie voor de batterij.

Bij speciale snellaadpunten kun je de elektrische auto in 30 minuten opladen tot 80%.

Voordelen van de Citroën C-Zero:

  • 100% elektrisch.
  • Geen brandstofverbruik en geen CO2-uitstoot.
  • Volledig geluidloos rijden.
  • Wendbaar en compact (en toch ruimte voor 4 volwassenen), ideaal voor in de stad.
Type laden Laadtijd*
1 fase 16 Ampère (3,7kW) 4 uur 20 minuten
Stopcontact 7 uur
DC snelladen (CHAdeMO) 30 minuten

*De laadtijd is gebaseerd op een volledig lege accu. De laadsnelheid is afhankelijk van gekozen opties op je auto en het type laadoplossing.

Fisker Karma

Met de Fisker Karma is het mogelijk om ongeveer 70 kilometer ver elektrisch en emissieloos te rijden. Volgens de officiële, weliswaar tamelijk korte cyclus verbruikt de Karma slechts 2,1 l/100 km bij een emissie van 51 g/km.

Dankzij het gewicht van 2,4 ton, accelereert de Karma in 6,3 seconden naar de 100 kilometer per uur, en heeft hij slechts een top heeft van 200 km/h.

Type laden Laadtijd*
1 fase 16 Ampère (3,7kW) 5 uur 30 minuten
Stopcontact 8 uur 40 minuten
Snelladen nog niet mogelijk

*De laadtijd is gebaseerd op een volledig lege accu. De laadsnelheid is afhankelijk van gekozen opties op je auto en het type laadoplossing.

Peugeot iOn

De Peugeot iOn is een echte kleine stadsauto met een actieradius van 130 km. Daarmee is het uitstekend geschikt is voor in het drukke stadsverkeer, met respect voor het milieu.

Peugeot heeft gekozen voor een accu die 16 kWh / 330 volt levert. Het hier om lithium-ion accu’s. De accu van de iOn kan op twee manieren worden opgeladen. Wanneer de auto thuis op het stopcontact (220 volt) wordt aangesloten, kost het volledig opladen van de accu’s zeven uur.

Met een speciaal “snellaadstation” (380 volt) kunnen de accu’s in een uur worden geladen. De elektrische motor levert 64 pk / 180 Nm. De iOn levert een ruime cabineruimte, een rustige en fijne rijervaring en geen CO2-uitstoot.

Type laden Laadtijd 
1 fase 16 Ampère (3,7kW) 4 uur 20 minuten
Stopcontact 7 uur
DC snelladen (CHAdeMO) 30 minuten

 

Ford Focus Electric

De Europese Focus Electric heeft een elektromotor van 142 pk en een accupakket van 23 kWh waarmee 162 km gereden kan worden. De aandrijflijn van de volledige elektrische Ford Focus Electric bestaat uit een elektromodule die een vermogen van 145 pk ontwikkelt.

Twee lithium-ion accupakketten met een totale capaciteit van 23 kWh en een totaalgewicht van circa 300 kilo voeden de elektromotor en worden ten dele opgeladen door het regeneratieve remsysteem. Bij een normale rijstijl ligt die op circa 160 kilometer.

Voordelen van de Ford Focus Electric:

  • Stil en krachtig
  • Volledige elektrische motor met lithium-ion accusysteem
  • Geen uitstoot
Type laden Laadtijd* 
1 fase 16 Ampère (3,7kW) 4 uur 20 minuten
Stopcontact 7 uur
DC snelladen (CHAdeMO) 30 minuten

*De laadtijd is gebaseerd op een volledig lege accu. De laadsnelheid is afhankelijk van gekozen opties op je auto en het type laadoplossing.

KIA Soul EV

De Kia Soul EV is een volledig elektrische auto. Het is uitgerust met krachtigste accu-pakket in zijn klasse. Het heeft een vermogen van 110 pk / 285 Nm. Daarbij kan de Soul EV 212 km afleggen (NDEC cyclus) op een volle batterij.

De Soul EV kan worden opgeladen middels een thuisstopcontact, een publiek laadpunt of een snellader. Daarvoor zijn zowel een “Mennekes”-aansluiting als een “ChaDeMo”-aansluiting beschikbaar. Afhankelijk van de energiebron kost het laden tussen de 20 minuten (snellader) en 14 uur (gewone stopcontact).

Bijzonder aan de Kia Soul EV is dat de warmte die van de elektromotor afkomt gebruikt als “kachel”.
Een minpuntje is dat wanneer er onder de 10 km/u wordt gereden, de verbinding met de motor wordt verbroken en de auto uitrolt. Het is daarom niet mogelijk om met slechts één pedaal te rijden.

Type laden Laadtijd*
1 fase 16 Ampère (3,7kW) 7 uur 20 minuten
1 fase 26 Ampère (6,6kW) 3 uur 40 minuten
Stopcontact 11 uur 40 minuten
DC snelladen (CHAdeMO) 25 min

*De laadtijd is gebaseerd op een volledig lege accu. De laadsnelheid is afhankelijk van gekozen opties op je auto en het type laadoplossing.

E-Bedrijfsauto’s

BD auto heeft maar liefst 11 elektrische bedrijfswagens met verschillende laadvermogens die geschikt zijn voor zowel personenvervoer als goederenvervoer. De elektrische Renault Kangoo kan met volle accu zo’n 170 km afleggen.

Het grote batterijpakket van 27 tot 63 kW (afhankelijk van het model) zorgt ervoor dat deze bedrijfswagens een interessant rijbereik hebben.

Type laden Laadtijd (Renault eKangoo)* Laadtijd (E-NV200 Nissan)*
1 fase 16 Ampère (3,7kW) 6-7 uur 12 uur
1 fase 32 Ampère (7,4kW) 3-4 uur 8 uur
3 fase 16 Ampère (11kW) 2 uur 4-6 uur
3 fase 32 Ampère (22kW) 1 uur 2-3 uur
AC snelladen nog niet mogelijk nog niet mogelijk
DC snelladen (CHAdeMO) 30 min 30 min

*De laadtijd is gebaseerd op een volledig lege accu. De laadsnelheid is afhankelijk van gekozen opties op je auto en het type laadoplossing.

Volkswagen E-Golf

De Volkswagen E-Golf is een volledig elektrisch aangedreven auto, geruisloos, wegenbelastingvrij, bijna volledig co2 neutraal. Het heeft een actieradius van 190 km en is binnen 30 minuten voor 80% opgeladen. Het heeft een elektromotor van 85kW/115pk met een combo aansluiting.

Type laden Laadtijd*
1 fase 16 Ampère (3,7kW) 6 uur 30 minuten
1 fase 32 Ampère (7,4kW) 3 uur 15 minuten
Stopcontact 10 uur 30 minuten
DC snelladen (Combo) 30 min

*De laadtijd is gebaseerd op een volledig lege accu. De laadsnelheid is afhankelijk van gekozen opties op je auto en het type laadoplossing.

Volkswagen GTE

De Volkswagen GTE is een plug-in hybride die is voorzien van een 1.4 TSI van 150 pk en een elektromotor van 102 pk, goed voor een gecombineerd vermogen van 204 pk. Het heeft een lage uitstoot van 35 g/km (verbruik 1,5 l/100 km). Het heeft een actieradius gevoed door beide motoren van 939 km. De Golf kan worden opgeladen aan een huisstopcontact of middels een speciale lader. Het opladen duurt respectievelijk vier of twee uur.

Type laden Laadtijd*
1 fase 32 Ampère (7,4kW) 2 uur
Stopcontact 4 uur
DC snelladen Nog niet mogelijk

*De laadtijd is gebaseerd op een volledig lege accu. De laadsnelheid is afhankelijk van gekozen opties op je auto en het type laadoplossing.

Volkswagen E-up

De E-up is Volkswagens eerste elektrische auto. Het is een stoer, pittig, geruisloos, wegenbelastingvrij en bijna volledig co2 neutrale auto. Het heeft een elektrische aangedreven motor van 82 pk (60 kW) waarmee een actieradius tot 160 km bereikt kan worden. Het bijzondere aan deze volledig elektrische auto is dat het tijdens het remmen de batterij oplaadt. Het opladen van de auto verloopt via een Mennekes stekker.

Type laden Laadtijd*
1 fase 16 Ampère (3,7kW) 6 uur
Stopcontact 9 uur 30 minuten
AC snelladen 30 minuten

*De laadtijd is gebaseerd op een volledig lege accu. De laadsnelheid is afhankelijk van gekozen opties op je auto en het type laadoplossing.

Renault ZOE

De Renault ZOE is een volledige elektrische auto. De accu in de ZOE heeft een capaciteit van 22 kW, waarmee ongeveer 210 kilometer gereden kan worden. Daarnaast heeft de auto een vermogen van 65 kW (88pk). De ZOE heeft een acceleratie van 0 naar 100 kilometer per uur in 8,1 seconden.

Type laden Laadtijd*
1 fase 16 Ampère (3,7kW) 6 uur
1 fase 32 Ampère (7,4kW) 3 uur
3 fase 16 Ampère (11kW) 2 uur
3 fase 32 Ampère (22kW) 1 uur
Stopcontact 9 uur 30 minuten
AC snelladen 30 minuten

*De laadtijd is gebaseerd op een volledig lege accu. De laadsnelheid is afhankelijk van gekozen opties op je auto en het type laadoplossing.

Smart Fortwo

De Smart Fortwo is een kleine stadsauto volledig aangedreven door een elektromotor. Dat betekent dat deze enkel en alleen op elektriciteit rijdt.

De Fortwo heeft een verbruik van 15,1 kWh/100 km en geen CO2 uitstoot (0 g/km). De auto is te verkrijgen in een 55 kW (75 pk) of een 60 kW (82 pk) uitvoering. De Smart Fortwo kan opgeladen worden via zowel een huisaansluiting als via een openbare laadpaal. Als laatste heeft de auto een actieradius van 145 km, handig voor naar het werk of uitstapjes.

Type laden Laadtijd*
3 fase 32 Ampère (22kW) 1 uur
Stopcontact 7 of 11 uur

*De laadtijd is gebaseerd op een volledig lege accu. De laadsnelheid is afhankelijk van gekozen opties op je auto en het type laadoplossing.

Mercedes A-klasse E-Cel

Dankzij de zuinige elektrische aandrijving en moderne relatief grote lithium-ionbatterijen kan een afstand van 255 kilometer worden behaald met de Mercedes A-klasse E-cel.

De auto heeft een maximumvermogen van 70 kW en een koppel van 290 Nm. De Mercedes A-klasse E-cell kan bij een speciaal snellaadpunt (400 volt) in drie uur volgeladen worden. De E-Cell kan ook thuis aan het stopcontact (220 volt) worden aangesloten, dan is de auto na acht uur klaar voor de volgende rit. Deze auto is momenteel niet meer te bestellen.

 

Mercedes B-klasse Electric Drive

De nieuwe Mercedes-Benz B-Klasse Electric Drive is gebaseerd op de conventioneel aangedreven B-Klasse. De stille en emissievrije aandrijfkracht is afkomstig van een ruim 100 kW sterke elektromotor.

Typerend voor elektromotoren is dat het maximumkoppel van 310 Nm van de B-Klasse Electric Drive direct voorhanden is wanneer het ‘gaspedaal’ wordt gebruikt.

De actieradius van deze auto is ongeveer 200 kilometer. De krachtige lithium-ion batterij van de B-Klasse Electric Drive kan via elk standaard stopcontact worden opgeladen. De Europese introductie van de B-Klasse Electric Drive is voorzien in 2015.

De B-Klasse Electric Drive kan worden opgeladen aan alle huishoudelijke stopcontacten (duur ongeveer 9 uur). Wanneer hij wordt opgeladen aan een openbaar 400V-oplaadpunt bedraagt de oplaadduur in Europa dankzij de 11 kW-oplader van de auto 1,5 uur voor een actieradius van circa 100 km.

Type laden Laadtijd*
3 fase 16 Ampère (11kW) 1,5 uur
Stopcontact 9 uur

*De laadtijd is gebaseerd op een volledig lege accu. De laadsnelheid is afhankelijk van gekozen opties op je auto en het type laadoplossing.